מרכז וטרינרי אבן יהודה  ד"ר יריב רודמן  09-8992888

משושה/משובעת

מועד החיסון: חיסון ראשון ניתן לכלב בגיל של 6-8 שבועות ולאחר מכן לפחות עוד 2 חיסונים, בהפרש 3-4 שבועות בין כל חיסון. יש לחזור על החיסון אחת לשנה.

שלושה כלבים מסתכלים אחד על השני
כולנו מכירים את החיסון בשם משושה למרות שנכון להיום מדובר ב"משובעת"
תרכיב המשמש להגנה מפני שבע (ובעבר שש) מחלות כלבים נפוצות אשר עלולות להיות קשות מאוד ואף קטלניות:

פרוו.  מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בכלבים צעירים. גורמת לתופעות של שלשול דמי, הקאות, חום, דיכאון והתייבשות עם סכנת מוות. בנוסף גורם הנגיף לדיכוי מערכת החיסון וכך בעל החיים החולה חשוף להידבקויות רבות אחרות.   המחלה נגרמת ע"י נגיף הפוגע בציפוי הפנימי של דפנות המעי.  סימני המחלה בתחילתה הן הקאות, חוסר תאבון, עליית חום ולאחר מכן שלשול דמי. הטיפול הוא אינטנסיבי מאוד ודורש מתן עירוי וטיפול אנטיביוטי.
(קיים חיסון רק כנגד פרוו, שניתן לתת אותו בגיל מוקדם יותר)
מחלת הפרוו לא מופיעה אצל חתולים ואינה מסוכנת לבני אדם.
אפשר למנוע את המחלה ע"י חיסון אם ניתן לפי הפרוטוקול.

כלבלבת. למרות שמה המחלה מופיעה גם אצל כלבים בוגרים וידועה גם בשם שפעת הכלב. המחלה גורמת לפגיעה בדרכי הנשימה והריאות, דלקת עיניים, שלשולים והקאות, חום גבוה, נפיחות בשקדים, עוויתות ופגיעה במערכת העצבים.
הטיפול במחלה הוא אנטיביוטי אך הסיכוי להציל כלב החולה בה, כאשר הסימנים העצביים מופיעים, קלושים ביותר.
הכלבלבת לא מופיעה אצל חתולים ואינה מסוכנת לבני אדם.
החיסון יעיל וקיים חיסון לכלבלב ולבוגר.

דלקת כבד נגיפיתמחלה  הפוגעת בעיניים ובכבד וגורמת לצהבת וחום גבוה. המחלה תוקפת רק כלבים ובכל הגילאים.

עכברת (לפטוספירה).  מחלה הנגרמת ע"י חיידק המופרש בשתן של כלבים חולדות ובקר. המחלה פוגעות בכבד ובכליות. מטופל ביעילות בעזרת אנטיביוטיקה.
העכברת עלולה לפגוע באדם.
החיסון יעיל ומונע את ההדבקות

פארהאינפלואנזה. מחלה נגיפית בדרכי הנשימה הגורמת לנזלת ושיעולים. החיסון כולל מספר זנים של נגיפים.

קורונה: מחלה נגיפית הפוגעת במערכת העיכול וגורמת לשלשולים.
לייבסיטי - בניית אתרים